niedziela, 5 maja 2013

Tempura warzywna

Dziś, a właściwie wczoraj zmierzyłam się z tempurą ☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆    stwierdziłam, że tempura jest cudowna i wspaniała i sparkląca .。.:*☆  

Tempura warzywna



Składniki:


  • 1 cukinia
  • 1 marchew
  • ⅓ pora
  • bambus
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • ½ szklanki bardzo zimnej wody
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • sól, pieprz
  • olej do głębokiego smarzenia





Przygotowanie
Zaczyna się od pokrojenia warzyw w cienkie paski (około 10cm długości i ½cm szerokości). Skrojone warzywa, zasyp solą i dokładnie wymieszaj atak aby sól dostała się wszędzie i odstaw na pół godziny (dzięki temu warzywa zmiękną) 


W między czasie przygotujmy ciasto. Do miski wbić jajo i roztrzepać je, wlać zimną wodę i wymieszać aż połączy się z jajkiem, na końcu przesiać mąkę i dokładnie wymieszać (mogą pozostać gródki, chociaż ja wszystko trzepaczką zrobiłam i wyszło mi idealnie gładkie ciasto). Kiedy warzywa swoje odstoją trzeba je dokładnie opłukać w zimnej wodzie a następnie porządnie wysuszyć. Łączymy ciast z warzywami, doprawiamy odrobiną soli i pieprzu a następnie przystępujemy do smażenia. 

Do garnka z bardzo dobrze rozgrzanym olejem wkładamy niewielkie porcje warzyw z ciastem (ok 1 dużej łyżki), jeżeli wyszło za bardzo zbite można troszkę rozłożyć widelcem. Nie należy smażyć za dużo porcji na raz, tempura powinna swobodnie pływać w oleju. Smażyć ok 3 minut aż zbrązowieje i stanie się chrupiąca. Wykłada się łyżką cedzakową na ręcznik papieru do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Do podawania proponuje się sos sojowy japoński.

Porcja dla 4 osób

No więc, tempura, łatwa, prosta i przyjemna i bardzo smaczna, no i bardzo polecam (ludzie, ale ja ambitnie pisze ^^' ). Myślę, ze jak będzie ciekawszy wybór owoców to i one trafią to ciasta (≧∇≦)/ 



2 komentarze:

  1. Mi jest zawsze zal oleju, takie skapstwo mi zostalo z czasow studenckich XDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak masz dobry olej to jest wielokrotnego użytku! Poza tym, ja to robiłam w mega małym garnku gdzie góra dwie porcje wchodziły, więc poszło może 1/4 butelki :D *też jestem skąpa*

      Usuń