poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Dzień pierwszy: awokado :D

Postanowiłam, że przez najbliższy tydzień co dzień dodawać będę notkę z jednym przepisem i mam nadzieję, że mi to wyjdzie ^^''

Awokado na ciepło
z jajkiem i boczkiem


Przepis podpatrzony na Ziołowym zakątku ;)

Składniki:
 • pół dojrzałego awokado (musi być miękkie)
 • jedno żółtko
 • 2 plasterki boczku wędzonego
 • szczypior i przyprawy (opcjonalnie i według własnych preferencji)

Przygotowanie:
Z boczku odcięłam tłuszcz i zostawiłam mięsna część, pokroiłam ja w kostkę i podsmażyłam w małym garnku wytapiając przy okazji tłuszcz jaki się tam czaił. W awokado, w miejscu gdzie była pestka wydrążył około łyżeczki owocu i tam umieściłam żółtko. Przyprawia się według uznania, u mnie to była słodka czerwona papryka i pieprz czarny. 
W garnku gdzie obrabiałam boczek, ułożyłam awokado i przykryłam pokrywką i zostawiłam na małym ogniu na około 10 minut (w między czasie posypując danie boczkiem). Awokado powinno zrobić się ciepłe, a żółtko ściąć według upodobań. Na koniec posypać szczypiorkiem albo czym tam chcecie i można jeść :D
Wartość kaloryczna to około 256 kalorii.

Dla mnie to jest danie na śniadanie, i zwykle mieszam awokado, z żółtkiem (nie lubię mocno ściętego) i boczkiem, no i mam fajną pastę, którą zjadam z jakimś lekkim waflem czy czymś ^^'

A czemu warto się zainteresować? Bo awokado jest mega zdrowe!
Witaminki A, z grupy B, C i E, jest też potas i wiele wspaniałych składników odżywczych <3











4 komentarze:

  1. Jadlabym, ale we wsiowie o awokado nie jest łatwo XD Zwłaszcza, ze sniadania na ciepło mi zdecydowanie służą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie dość, że pełno, to jeszcze i tanie można dorwać więc tyle dobrze ^^'

      Usuń
  2. Nareszcie moje życie kulinarne stanie się zróżnicowane. Koniec z płatkami kukurydzianymi na śniadanie, obiad i kolację! XD

    OdpowiedzUsuń