niedziela, 10 sierpnia 2014

Dzień siódmy: Sałatka kebab

I przebrnęłam tydzień uff...to było bardziej męczące niż się spodziewałam ^^'
Na ostatni dzień sałatka kebab bo nie miałam co zrobić z kurczakiem i miałam ochotę na coś "niezdrowego" xD

Sałatka kebab


Składniki:
 • filet z kurczaka (u mnie około 150g)
 • 3 liście pekińskiej
 • ćwiartka cebuli
 • 2 łyżki jogurtu naturalnego
 • 1 łyżeczka ketchupu
 • 1-2 łyżeczek musztardy
 • pół jajka
 • przyprawa kebab
 • olej
 • pomidorki koktajlowe i szczypior do przybrania

Przygotowanie:
Umytą pierś z kurczaka skrapiamy olejem i posypujemy przyprawą kebab, którą równomiernie wcieramy w mięso. Na rozgrzaną suchą patelnię kładziemy mięso, podsmażamy na średnim ogniu z obu stron, a następnie przykrywamy patelnią i zmniejszamy gaz do minimum (raz na jakiś czas sprawdzamy czy się nie przypala).

Z pekińskiej odcinamy jasny środek, płuczemy liście i kroimy w paseczki, następnie kroimy cebulę i jajko. W osobnej miseczce mieszamy jogurt, ketchup i musztardę, które następnie mieszamy z pekińską, cebulą i jajkiem. Gotowego kurczaka kroimy najlepiej w kosteczkę i dodajemy do sałatki dokładnie mieszając wszystkie składniki. Ozdabiamy szczypiorkiem i pomidorkami.

Kaloryczność dania to około 240 kalorii ;)
















2 komentarze:

  1. Trochę mnie nie było i ile pyszności się nazbierało~~! Avi...śmiem twierdzić, że jesteś moją kulinarną wyrocznią :3

    OdpowiedzUsuń